Mlada ekonomistica na čelu je obiteljske tvrtke Tangar d.o.o., proiyvođača sirovina za sladoled i slastice. Obitelj iz Kaštela prva se u Hrvatskoj prihvatila takve proizvodnje.
Tvrtka je osnovana iz nužde jer je Ljiljana Tangar, Karmenina majka, nakon 17 godina u državnoj tvrtki INA-Vinil dobila otkaz i 1991. otvorila svoju slastičarnicu. Od tada je u firmi angažirana cijela obitelj.
"Još kao djeca smo i sestra i ja radile u slastičarnicama koje su bile početak poslovanja. Potom smo se razvili u trgovačko poduzeće s desetak zaposlenih, a od 2004. i u proizvodno poduzeće s oko 40 zaposlenih", priča Karmen. Skromna 34-godišnja poslovna žena kaže kako svoj poslovni put ne bi nazvala karijerom, već jednostavno- životom.
Prije dvije godine preuzela je radno mjesto predsjednika Uprave poduzeća i nije joj bio problem snaći se u poslu. Izazov je bio snaći se u krizi. Danas je izazov još veći, požalila se Karmen, jer kriza ne prestaje: "Kako smo dio prehrambenog sektora, i to dijela koji je sezonski i kojeg se potrošači lakše odriču: sladoled i slastice, u poslovanju jako osjetimo pad potrošnje. Još veći problem su nenaplaćena potraživanja. Nemamo način kako ih naplatiti jer zakonom to još nije uređeno. To se sada pokušava riješiti Zakonom o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodli on dolazi jako kasno i nije dovoljno dobar. Kako se nositi sa svim tim, to je najveći dio mog posla."
Njihovi se klijenti nalaze većinom u HoReCa kanalu, ali među njima ima i veleprodaja pića i većih trgovačkih kuća.
Imaju četiri distributivna centra u Hrvatskoj: Kaštela, gdje je i uprava, proivodnja, skladište; Rijeka, Zagreb i Slavonski Brod. Sada imaju tridesetak zaposlenih, a tijekom ljeta brojka se penje i do 50.
Za uspješan biznis, smatra Karmen, važna je odlučnost, dobra vizija za budućnost, dobra informiranost. "Sve se brzo mijenja, stoga treba konstantno učiti i pratiti novosti u branši. Obilazimo sajmove gdje pronalazimo novitete i prenosimo ih ovamo. Želimo biti prvi na tržištu. U Hrvatskoj imamo pretežno stranu, talijansku konkurenciju. Nije se s njima lako boriti. Naši uvjeti nabave su lošiji, tržište je manje. Ipak, mi se dobro nosimo s konkurencijom, ali proboj na inozemno tržište puno je teži. No, ni to možda nije daleko. Razvili smo liniju sirupa za koktele na koje smo jako ponosni i za koje upravo dogovaramo plasman u arapskim zemljama", objašnjava situaciju u branši.
Projekt pokretanja proizvodnje 2004. godine financirali su kreditom subvencioniranim od županije i Ministarstva gospodarstva. Inače se uglavnom financiraju iz vlastite dobiti. Strucčnu pomoć oko pokretanja proizvodnje potražili su u inozemstvu, uglavnom u Italiji. Razvili su cijeli asortiman proizvoda za zanatski tip sladoleda: osnove za pripremu mliječnog i voćnog sladoleda, za pripremu soft sladoleda, paste za sladolede, dekorativnje preljeve, čokoladne napitke, hladne frape napitke. Nude i kompletno opremanje slastičarnica kvalitetnom i povoljnom opremom.
Tridesetčetverogodišnja ekonomistica diplomirala je 2001. u Zagrebu. Iako poduzetnički posao zahtjeva puno energije i neograničeno radno vrijeme, uspjela je pomiriti profesionalni i privatni život. Udana je i majka troje djece, s četvrtim na putu. "Trudim se da moj radni dan ne traje dulje od 8 ili 9 sati jer tako nađem vremena i za ostale životne radosti, ponajviše obitelj. Ono što me u svemu motivira je čvrsta vjera u bolje sutra za sve koji rade i od rada žeče živjeti", optimistična je Karmen.